Friday, July 23, 2010

Uptown

Pukul 8 tadi kawan aku telefon kata nak ajak layan midnight movie iaitu cerita Sorcerer's Apprentice. Disebabkan kebosanan melanda aku pun jadi riang ria sekurang2nya ada benda yang aku boleh buat malam sabtu ni.

Tapi kawan aku boleh buat lawak..

Tiket dia belum tempah sebenarnya..jadi harapanlah kan nak layan filem tersebut malam ni. Manusia yang tempah terlalu ramai. Tak apa..minggu depan masih ada.

Untuk menggantikan rancangan menonton filem yang tergendala..

Aku dan 2 lagi rakan ambil keputusan memandu ke medan selera Uptown Damansara. Kamu tahu..Uptown adalah tempat lepak kegemaran saya dari dahulu. Disitulah tempat aku memborong DVD cetak rompak..disitu juga aku menjamu selera.

Lebih gemar aku kesitu dari Desa Sri Hartamas sebab kawasan tersebut penuh sesak.. Lagipun kalau di Desa Sri Hartamas..mesti akan ada kawan aku. Dan aku paling malas untuk tegur orang yang aku kenal.

Kalau tak tegur dikatakan sombong.. sebenarnya aku kalau ada tujuan..lebih suka privacy.

Jadi Uptown Damansara adalah tempat yang paling nyaman bagi aku. Disamping makanan yang sedap dan pelbagai..

Aku juga boleh melihat telatah manusia ibukota yang pelbagai..

Lebih menarik..

Kehadiran awek2 cun disitu.

Biasalah..

Lelaki solo macam aku hanya boleh usya awek orang.. :P

Dalam perjalanan balik..aku dan rakan ambil keputusan pusing sebentar di bandaraya Kuala Lumpur menghabiskan minyak Satria Neo aku..

Panorama malam di Kuala Lumpur pun dah menjemukan aku. Tiada apa yang menarik..Segalanya kelihatan sama..dan aku jadi buntu memikirkan jenis hiburan baru yang aku boleh dapat di Kuala Lumpur.

Dalam kepala berfikir..

Entah bila aku dapat mengembara mengelilingi dunia. Melihat keindahan Venice ataupun Amsterdam..

Kelab malam..?

Aku dah muak.

Futsal..?

Aku kaki bangku.

2 comments:

  1. aku tak pernah pergi uptown damansara ni.. nanti aku naik KL ko bawak aku pergi situ boleh?

    ReplyDelete
  2. boleh.. sini banyak awek cun.

    ReplyDelete

Mari menulis dengan hati yang gumbira..!