Thursday, July 22, 2010

Chenta Hati

Baru2 ni aku tanya kawan aku.. kenapa sejak dua menjak ni aku tengok dia seperti hilang semangat.. tak banyak cakap..rambut serabai..kalau cakap pun merapu. Lepas itu dia cakap..

"Naz..aku baru putus cinta..awek aku sudah tinggalkan aku"..jelasnya sambil buat muka seposen mintak pelempang.

Dulu masa bercinta..tak ingat dunia. Segalanya indah..

Kau la bulan kau la bintang.

Aku kumbang..kau bunga.

Dulu janji sehidup semati..sekarang kau mati la sorang2.

Dahulu aku pun pernah lalui benda yang sama.. Masa bercinta dicurahkan sepenuh kasih sayang sehingga 110 peratus..seolah2 kita yakin itulah chenta sehidup semati kita. Bila putus..makan tak lalu..mandi tak basah..dan jiwa jadi kacau la konon.

Zaman sekarang cinta orang boleh buat main2..tak ada yang serius lagi.

Mula2 kau la cinta sehidup semati aku..

Esok datang orang baru..bawak Ferrari..tiba2 dia la chenta baru aku.

Chenta lama yang cuma bawa Honda Ex5 jadi terpinga-pinga..

Jangan jadi hamba cinta dowh kawan2. Kalau frust menonggeng..pergi lepaskan tekanan kat karaoke jamban sorang2..nyanyi lagu Tomok banyak2..lebih baik dari layan perasaan dan menangis sorang2 macam bapok.

Lainlah kalau dia dah jadi bini..

1 comment:

  1. aku tak bercinta pun rambut dah serabai.. lau putus cinta mesti lagi serabai.. kewl~ hahah!

    ReplyDelete

Mari menulis dengan hati yang gumbira..!