Thursday, July 22, 2010

Hospital

Ini aku baru sahaja balik dari hospital sebab melawat makcik aku yang kemalangan jalan raya minggu lepas. Dia baru sahaja lepas pembedahan.. Dan sekarang dia ditempatkan di hospital swasta..betul2 di tengah bandaraya Kuala Lumpur.
Kalau dah nama pun hospital swasta..mestilah cantik. Jururawatnya pun comel2 dan sedap mata memandang. Sempat juga aku mengusyar seorang dua..

Bukan apa..

Sahaja nak panaskan suasana dan badan..pasal penghawa dingin dalam hospital itu terlalu kuat..menggigil aku dibuatnya. Itu belum lagi kalau tiba2 aku terserempak hantu di hospital tu..mahu keras aku dibuatnya.

Makanan di hospital tu untuk pesakit pun sedap2..

Masa balik pakcik aku kata..


"Bagus kakitangan kat hospital ni..peramah belaka". Kemudian aku yang mendengar pun berfikir..

Memanglah layanannya bagus..sebab bayaran untuk terima rawatan sahaja dah beribu2 ringgit seminggu. Salah satu sebab kenapa kita bayar mahal untuk ke hospital swasta adalah kerana cas senyuman dan rawatan mesra itu.

Tiba2 aku teringat..


Layanan yang diterima oleh pesakit di hospital kerajaan..

Inilah dunia..


Segala2nya perlukan duit..hatta senyuman dan keramahan sekalipun.

Waktu kita senang..kita ingat tidak pada mereka yang memerlukan..?


No comments:

Post a Comment

Mari menulis dengan hati yang gumbira..!