Tuesday, August 17, 2010

Ramadhan : Qalesya

Pukul 5 pagi..aku bangun sahur dalam keadaan yang separuh sedar selepas jam handphone aku mengeluarkan bunyi alarm yang annoying. Hampir2 sahaja aku mencampakkan HP tersebut kerana menganggu nikmat tidur aku yang keletihan kerana ada kelas latihan silat malam tadi.

Dalam kemamaian aku berjalan ke dapur mengambil nasi.

Masa masih banyak ada 40 minit lagi untuk bersahur.. Al
hamdulillah sudah masuk hari ke-8 umat Islam di Malaysia berpuasa.

Dalam pukul 5.30 am aku buka rancangan astro.. kalau tidak silap siaran 105. Masa itu ada sebuah drama Melayu bertajuk Qalesya. 'Ohh ada musi
m kedua rupanya rancangan ni'..fikir aku dalam hati.

Tahun lepas ada juga aku menonton musim pertama..tapi hari ini baru aku tahu ia ada musim kedua. Biarlah..bukan drama kegemaran aku pun.

Siapa yang sempat layan Qalesya tadi..watak cikgu itu s
angat kelakar bukan..?

Tapi..watak Qalesya itu sangat naif..kadang2 aku jadi hairan kenapa dia begitu naif.

Ehh..ada watak baru iaitu budak perempuan jahat b
ernama Shakira.

Cuba google dalam internet.

Nabila Dally namanya..

Comel..
Nabila Dally

P/s : Satu2nya drama Melayu yang aku layan di bulan puasa keseluruhan episod cuma Diari ramadhan Rafique. Miss the french boy who had to learn how to puasa during his time in Malaysia.. and the ' Jejak Rasul ' documentary.

We should make more good stories to cheer us up during ramadhan.


5 comments:

  1. layan epilog syurga cinta cun gak!

    hahaha

    ReplyDelete
  2. buang Word verification

    semak meh nak komen

    ReplyDelete
  3. bkn french boy la bro tp bosnian.. ;)

    ReplyDelete
  4. Tau..tp dalam tu konon dia duk kat Paris Yang pegang watak tu memang la Bosnian.

    ReplyDelete

Mari menulis dengan hati yang gumbira..!