Tuesday, August 17, 2010

Ramadhan : Bazaar

Aku baru sahaja balik dari bazaar Ramadhan di tempat aku. Bulan puasa kita menahan lapar dan dahaga sepanjang hari..lepas subuh sampai terbenamnya matahari. Jadi bila nak dekat waktu berbuka semua jadi meriah di bazar Ramadhan.

Siapa kata bila bulan puasa kedai makan rugi..? aku rasa mereka untung berlipat kali ganda. Suasana di bazaar Ramadhan hanya boleh dirasai kemeriahannya di bulan puasa. Itu yang menariknya..

Di bazar Ramadhan bukan sahaja kelibat orang Melayu yang kelihatan..

Tapi ada Cina..India dan Punjabi..

Ditambah pula dengan..

Myanmar..Bangla..Negro..orang Nepal..Vietnam..Cina Bukit..Hindu Tamil Naidu dan sebagainya.

Inilah yang dinamakan semangat 1 Malaysia.

Masa berjalan2 di bazaar..pandangan aku tertumpu pada gadis2 comel yang berpeleseran membeli juadah berbuka.

Aku lelaki..biasalah kan..?

Ada pula yang seksi..pakai seluar pendek nampak bontot dan baju nipis nampak lurah tetek*.

Ohh..

Kurang sudah pahala puasa aku.

Siapa yang tak tahu, ini namanya Nasi Kerabu. Favorite aku.

* tetek is a kinda bad and impolite words to say. But do i care..? Haha.

Pict Kredit LINK

No comments:

Post a Comment

Mari menulis dengan hati yang gumbira..!