Friday, August 20, 2010

Kisah Ramadhan : Melayu Tipikal

Gambar Hiasan

Ini kisah benar pada diri aku..

Kisahnya berlaku malam semalam..

Malam yang indah di bulan Ramadhan..

Seperti biasa selepas terawikh jika ada kelapangan aku akan ke kedai makan kawan aku di Bukit Bintang.. sekadar lepak2 sebagaimana anak muda lain.. menghabiskan waktu malam di ibukota yang semakin membosankan.

Jadi..dari rumah sewa aku di Cheras..aku memandu satria neo aku ke Bukit Bintang..

Meter kereta aku semasa memandu menunjukkan kelajuan 100km per jam.

Dalam perjalanan.. kereta aku diikut atau dalam istilah bahasa Melayu pasarnya dicucuk rapat dari belakang..

Bukan Ferrari pun..

Cuma kereta proton wira buruk..

Jadi aku beri lampu isyarat kekiri untuk beri laluan pada dia memotong..

Bila aku kekiri dia pun kekiri..jadi aku kekanan balik.

Semasa dia memotong dia menunjukkan isyarat 'Mesra' pada aku..aku pun tak faham kenapa dia begitu 'mesra' pada bulan puasa yang penuh keberkatan ni.

Aku perasan..pemandu itu Melayu.

' Tipikal Melayu '..fikir aku lagi..

Kelam kabut..

Kereta standard..cuma ekzos saja yang besar.. Tapi dia sudah rasa hebat dengan mesin buruknya yang sudah layak dilupuskan di tempat pembuangan sampah..

Kasihan..

Typical Malays..whatever la moron.

Melayu..

Kadang2 bawa proton saga..

Tapi Honda Civic pun dicucuknya..


4 comments:

Mari menulis dengan hati yang gumbira..!